در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی, مقالات ارتقا پایه

ارتقا پایه ی نظام مهندسی

 

ارتقا پایه ی نظام مهندسی-برای شرکت در کلاس های ارتقا پایه البرز دانشجویان فارغ التحصیل رشته های ساختمانی در استان البرز شامل رشته های عمران معماری برق مکانیک .نقشه برداری .شهرسازی و ترافیک بعد از گذشتن 3 سال از مدرک تحصیلی و کسب تجربه لازم در رشته خود میتواند برای دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی اقدام نمایندو پس از آن اقدام به ارتقا پایه پروانه نظام مهندسی  خود نمایند.

ارتقا پایه ی نظام مهندسی

ارتقاپایه ی نظام مهندسی مهندسان ساختمان

 

با گذشت زمان داوطلبان ارتقاء پایه نظام مهندسی می بایست در یکسری دوره ها و کلاس های آموزشی شرکت کنند و سپس در یک آزمون داخلی امتحان دهند .
همچنین شرایط ارتقا پایه ارشد نیازمند داشتن 6 سال سابقه کار حرفه ای در پایه 1 مهندسی می باشد.

توجه داشته باشید که هیچ مهندسی نمی تواند به یکباره از پایه 3 به 1 ارتقا پیدا کنند و داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کار بالا در این امر کمکی نمی کند و کسب تجربه با گذشت زمان امری ضروری برای ارتقا پایه به شمار می رود.
قابل ذکر است ارتقا پایه 1 به ارشد نیاز به گذروندن دوره های آموزشی ندارد.

 

شرایط عمومی برای ارتقا پایه ی نظام مهندسی:

 

تجربه کاری:

یکی از مهم‌ترین شرایط برای ارتقا پایه، داشتن تجربه کاری مرتبط با رشته مهندسی در حوزه ساخت و ساز است. مدت زمان تجربه مورد نیاز بسته به پایه مورد نظر متفاوت است.

ارتقا به پایه 2: حداقل 4 سال تجربه کاری پس از اخذ پایه 3.

برای ارتقا به پایه 1: حداقل 5 سال تجربه کاری پس از اخذ پایه 2.

وارتقاپایه به پایه ارشد : حداقل 6 سال تجربه کاری حرفه ای پس از اخد پایه 1.

 

ارتقا پایه ی نظام مهندسی

 

شرکت در دوره‌های آموزشی مهندسان:

 

مهندسان باید در دوره‌های آموزشی تخصصی که توسط سازمان نظام مهندسی و مراکز آموزشی معتبر برگزار می‌شود شرکت کرده و گواهینامه‌های مربوطه را اخذ کنند.

 

شرکت در کارگاه‌ها وسمینارهای آموزشی:

 

شرکت در کارگاه‌ها و سمینارهای علمی و حرفه‌ای معتبر و مورد تایید نظام مهندسی و مرتبط با رشته مهندسی از دیگر شروط مهم است.

 

 

شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقا پایه نظام مهندسی -ارتقاء پايه پروانه اشتغال به كار مهندسي:

 

دفتر در مقاطع مختلف زماني ارتقاء پايه پروانه اشتغال به كار مهندسي را مشروط به گذراندن دوره هاي آموزشي و يا سمينارهاي خاص مي نمايد . عناوين و سرفصلهاي آموزشي مرتبط با اين دورهها و يا سمينارها از طريق دفتر به ادارات كل استان و سازمان استانها ابلاغ خواهد شد .

آزمون پايان دوره هاي آموزشي مورد نياز براي ارتقاء پايه پروانه اشتغال به كار مهندسي از طريق سازمانهاي استان و توسط مؤسسات معتبر آموزش عالي و با نظارت ادارات كل استانها برگزار ميگردد.
در اجراي ماده ۱۱ آيين نامه اجرائي قانون نظام مهندسي وكنترل ساختمان، ارتقاء پايه پروانه اشتغال به كار مهندسي متقاضياني كه به موجب ماده ۱۲ اين شيوه نامه نسبت به تمديد پروانه اقدام نموده اند، در صورت تكميل سنوات مربوطه، صرفاً در شرايطي صورت خواهد پذيرفت كه نسبت به گذراندن دوره های آموزشی اقدام نمایند.

 

ماده 12 – تمديد پروانه اشتغال به كار مهندسي :

 

كليه دارندگان پروانه اشتغال به كار مهندسي موظفند در اجراي ماده ۲۲ آئين نامه اجرائي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان فهرست دوره ها و يا سمينارهاي آموزشي مورد نياز تمديد بانضمام عناوين و سرفصل هاي آموزشي مرتبط با آنها را به ادارات ساختمان نسبت به تمديد پروانه اقدام نمايند . دفتر در مقاطع مشخص و به منظور تمديد پروانه اشتغال به كار مهندسي،كل و سازمان و استانها ابلاغ خواهد نمود . الزام به شركت در دورهها و يا سمينارهاي آموزشي صرفاً در شرايطي صورت خواهد پذيرفت كه دستورالعملهاي فني يا مباحث جديدي توسط دفتر تدوين و ابلاغ شده و يا به مجموعه مباحث مقررات ملّي ساختمان اضافه شده باشد و يا فناوري نوين و شرايطي كه ضرورت رعايت آن به تصويب وزارت راه و شهرسازي رسيده باشد.
سازمان و سازمانهاي نظام استانها موظفند نسبت به تأمين شرايط لازم براي برقراري دوره ها و يا سمينارهاي آموزشي اقدام نمايند . پروانههاي اشتغال به كار مهندسي كليه متقاضياني كه بدين ترتيب دوره هاي آموزشي را طي مينمايند ، توسط ادارات كل استاني تمديد خواهد شد . بديهي است چنانچه دستورالعملهاي فني يا مباحث جديدي توسط دفتر امور مقررات ملّي ساختمان براي تمديد پروانه هاي اشتغال به كار مهندسي ابلاغ نگردد تمديد پروانههاي اشتغال بدون گذراندن هر گونه دوره و
يا سمينار بلامانع خواهد بود.

 

ماده ۱۴ -برنامه هاي توسعه آموزش

 

به منظور بهنگام نگاه داشتن دانش فني مهندسان داراي پروانه اشتغال به كار مهندسي، سازمان در رشته هاي مختلف برنامه هاي آموزشي را تهيه و پس از تأييد دفتر به وسيله سازمانهاي استانها به اجرا مي گذارد . گذراندن دوره های آموزشی با شرايطي كه سازمان اعلام ميكند، براي تمديد و ارتقاء پايه پروانه اشتغال بكار مهندسي ضروري است.

ارتقا پایه ی نظام مهندسی

 

مزایای ارتقا پایه:

  • امکان طراحی و نظارت بر پروژه‌های بزرگتر و پیچیده‌تر.
  • کسب مجوزهای بیشتر در فعالیت‌های تخصصی.
  • افزایش درآمد و اعتبار حرفه‌ای.

 

 

مراحلی که مهندسان باید جهت درخواست ارتقاپایه ی پروانه ی نظام مهندسی خود طی کنند:

 

 

ثبت درخواست ارتقای پروانه نظام مهندسی : مهندسین باید درخواست ارتقا پایه ی پروانه ی خود را از طریق سایت سازمان نظام مهندسی استان خود ثبت کنند.

 

ارسال و ثبت مدارک مورد نیاز : شامل مدارک تحصیلی، گواهی‌های آموزشی، تجربه کاری و سوابق حرفه‌ای و مدارک درخواستی دیگر از جانب واحد آموزش نظام مهندسی استان خود.

 

بررسی مدارک ارسال شده: سازمان نظام مهندسی مدارک و سوابق ارسالی را بررسی و تایید می‌کند.

 

ارائه ی گواهی های پایان دوره : فرد باید در آزمون‌های مربوط به دوره های ارتقا پایه شرکت نماید و در صورت قبولی، گواهی پایان دوره برای مهندسین صادر می شود.

 

دریافت پروانه جدید: پس از قبولی در آزمون و تکمیل مدارک، پروانه جدید با پایه ارتقا یافته صادر می‌شود.

 

 

 

مدارک مورد نیاز به منظور ارتقا پایه به شرح زیر می باشد:

  • اصل پروانه اشتغال به کار مهندسی
  • ارائه مدارک مربوط به سابقه کار مطابق با آیین نامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی
  • اصل و تصویر گواهی شرکت در دوره های آموزشی
  • دو قطعه عکس 4*3 با زمینه روشن
  • اصل و تصویر فیش واریزی هزینه مربوطه
  • کپی مدارک کاردانی برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته
  • تکمیل فرم ارتقا پایه
  • کپی مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی
  • تاییدیه مدرک تحصیلی
  • ارائه برگه تسویه حساب از اداره کل امور مالیاتی

 

نحوه ی ثبت نام در دوره های نظام مهندسی

 

دوره های نظام مهندسی در قالب کلاس های اجباری هستند که برای ورود به حرفه مهندسین , تمدید و ارتقا پایه پروانه ی نظام مهندسیبرگذار می شوند که مهندسین و داوطلبان می توانند به راحتی از سایت دکتر مهدی آخوندی دوره های مورد نظر خود را ثبت نام کرده و در دوره های موردنظر خود شرکت کنند. این دوره های نظام مهندسی با مشارکت برخی از معتبرترین دانشگاه های که دارای مجوز کمیته آموزش هستند مانند دانشگاه پیام نور کرج برگذار می گردد.

 

توضیحاتی درباره ی نحوه ی ثبت نام کلاس های ارتقا پایه:

 

 

1-ابتدا وارد سایت ارتقاپایه www.erteghapaye.com شوید .

 

2- سپس فیلم آموزشی نحوه ی ثبت نام در سامانه را مشاهده نمایید.در صورت نیاز به راهنمایی با سامانه های ارتباطی ارتقا پایه در تماس باشید تا در اسرع وقت

مشاورین ارتقا پایه شما را راهنمایی نمایند.

 

3- برای مهندسین در هر رشته و صلاحیت دیگر جهت ارتقا و تمدید پروانه ی نظام مهندسی , در قسمت دوره ها می توانید با وارد کرد رشته , صلاحیت و پایه ی 3به2 , پایه 2به 1 , پایه 1 به ارشد و  ورود به حرفه نظام مهندسی تاریخ برگزاری دوره ها را مشاهده و ثبت نام نمایید.

 

ارتقا پایه مجری برگزاری دوره های ورود به حرفهتمدید و ارتقا پایه پروانه ی اشتغال نظام مهندسی ساختمان دانشگاه پیام نور استان البرز با مدیریت دکتر مهدی آخوندی

 

جهت اطلاع از زمان و مکان برگزاری دوره ها, نحوه ی ثبت نام وارد سایت ارتقا پایه شوید و فیلم آموزشی مربوط به نحوه ی ثبت نام و شرکت در دوره ها را مشاهده نمایید. در صورت نیاز به مشاوره جهت ثبت نام با مشاورین ارتقا پایه تماس حاصل نمایید.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon