در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی

درباره آزمون نظام مهندسی ساختمان

درباره آزمون نظام مهندسی ساختمان-طبق خبر ستاد ملی کرونا آزمون نظام مهندسی 1400 در تاریخ های 13,14,15 مردادماه برگزار خواهد شد.

آزمون نظام مهندسی ساختمان:

یکی ازمهمترین وظایف سازمان نطام مهندسی نظارت بر طراحی واجرای صحیح واصولی ساخت سازها براساس مباحث مقررات ملی ساختمان می باشد.
بنابراین بایستی کلیه مراحل ساخت توسط کارشناسان این سازمان تایید شود.

کارشناسان سازمان نظام مهندسی از طریق آزمون نظام مهندسی انتخاب شده و پس از دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسان میتوانند بااین سازمان همکاری داشته باشند.

آیا همه فارغ‌التحصیلان رشته‌های هفت‌گانه می‌توانند در آزمون نظام‌مهندسی شرکت نمایند؟

جواب این سوال خیر است. غیر از داشتن مدرک مهندسی از دانشگاه معتبر برای شرکت در این آزمون نیاز به داشتن سنوات کاری هم هست؛ که این سنوات به شرح زیر هست:

– برای مقطع تحصیلی کارشناسی ۳ سال سابقه کار

– برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد ۲ سال سابقه کار

– برای مقطع تحصیلی دکتری ۱ سال سابقه کار

که این سوابق کاری باید در رشته مرتبط و بعد از گرفتن مدرک باشد؛ اما برای داوطلبانی که قبلا دارای کاردانی بوده‌اند به ازای هر ۵ سال سابقه کار با مدرک کاردانی در صورت هم رشته بودن (مدرک کاردانی و کارشناسی هم رشته باشند) یک سال سنوات محاسبه می‌شود و حداکثر ۲ سال به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد. همچنین برای کمتر از ۵ سال هم به‌تناسب به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد.

 

  • شرکت کنندگان در آزمون نظام مهندسی :

    . عموما می‌توان گفت داوطلبین شرکت در آزمون به سه دسته تقسیم‌شوند.

    دسته اول کسانی هستند که می‌خواهند فقط با استفاده از کتب و منابع یاد شده، همراه با کتاب‌های کلیدواژه، در آزمون شرکت نمایند.

    دسته دوم داوطلبانی هستند که از عدم اطمینان به این امر که چگونه این همه کتاب را مطالعه نمایند، و نیز بنا به این دلیل که می‌گویند ما فرصت نمی‌کنیم تمامی این کتب و منابع را در این زمان کم چند ماهه به طور کامل و درست مطالعه نماییم، از تهیه و خرید تعدادی از کتب و منابع مربوط به آزمون صرف ‌نظر می‌کنند.

    دسته سوم داوطلبانی هستند که با مدیریت زمان و با رفتن به دوره‌های آمادگی آزمون، اطلاعات خود را به روز کرده، از منابع مورد نیاز آگاه و از کلیدواژه‌های جامع بهره‌مند می‌شوند.

    شایسته به ذکر است که هر انسان برای مطالعه روش مخصوص خود را دارد و نمی‌توان به صراحت گفت که انتخاب روشهای اول و دوم اشتباه است. اما تجربه ثابت کرده است که درصد کسب موفقیت روش سوم بیشتر بوده و برنامه جامعی را برای داوطلبین می‌تواند ایجاد نمایید.

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon