در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی

دوره های ارتقا پایه ی 3به2 مکانیک

دوره های ارتقا پایه ی 3به2 مکانیک-دوره های آموزشی نظام مهندسی کشور-تمامی دوره ها و آزمونها به دلیل شرایط کنونی کرونا آنلاین می باشد.

(دانشگاه پیام نور البرز اولین مجری برگزاری دوره های ورود به حرفه – ارتقا و تمدید پروانه ی مهندسان ساختمان )

مهندسانی که دارای پروانه ی نظام مهندسی باشند طبق ماده ۱۱ قانون نظام مهندسی پس از گذشت ۴ سال می توانند از پایه ۳ به ۲ و پس از گذشت ۵ سال دیگر از پایه ۲ به ۱ ارتقاء پیدا کنند.

شایان ذکر است که هیچ مهندسی با هر میزان تحصیلات و سابقه کار به هیچ عنوان نمی تواند از پایه ۳ یکباره به پایه ۱ ارتقا پیدا کند . گذشت زمان و کسب تجربه برای ارتقاء پایه امری الزامی است.

در سازمان نظام مهندسی، پایین ترین درجه پروانه اشتغال به کار پایه ۳ می باشد.

ضمن اینکه ارتقاء پایه ها در سازمان نظام مهندسی به میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی ارتباطی ندارد. بلکه یک فرد با مدرک کارشناسی می تواند .دارای پایه یک باشد در حالی که شخص دیگری با مدرک دکترا پروانه اشتغال به کار نداشته باشد یا دارای پروانه پایه ۳ باشد.

تعداد و سرفصل دوره های مورد نیاز برای ارتقا پایه 3 به 2 مکانیک :

-تاسیسات گرمایی , سرمایی , تعویض هوا وتهویه مطبوع کد 411
-تاسیسات بهداشتی کد 412
-تاسیسات لوله کش گاز ساختمان ها کد 413

گذراندن 3 دوره ی فوق برای ارتقا پایه از 3 به 2 رشته مکانیک کفایت می کند.

شرایط ارتقاء پایه نظام مهندسی شامل شرط زمانی و شرط کسب نمره قبولی در آزمون مربوطه وشرکت در دوره ها -کلاس های آموزشی – سمینارها و کنفرانس ها و … می باشد .

داوطلبانی که دارای پروانه نظام مهندسی هستند می توانند پس از گذشت 4 سال از پایه 3 به 2 با گذراندن دوره های مورد نیاز و پس از گذشت 5 سال دیگر از پایه 2 به 1 ارتقاء پیدا کنند .

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon