در مقالات ارتقا پایه

دوره های ارتقا پایه 3به2 محاسبات

دوره های ارتقا پایه 3به2 محاسبات-به استناد ماده ۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۴ ، رشته هاي اصلی مهندسی شامل معماري ، عمران ، تأسیسات مکانیکی ، تأسیسات برقی ، شهرسازي ، نقشه برداري و ترافیک می باشد و مطابق تبصره ۱ ماده ۷ قانون مذکور رشته هاي مرتبط با مهندسی ساختمان به رشته هایی اطلاق می شود.  که عنوان آنها با رشته هاي اصلی یاد شده در ماده ۶ متفاوت بوده ولی محتواي علمی و آموزشی آنها با رشته هاي اصلی بیش از ۷۰ % در ارتباط باشد که تعیین حدود صلاحیت حرفه اي دارندگان اینگونه مدارك تحصیلی دانشگاهی مرتبط با مهندسی ساختمان و عناوین این رشته ها به استناد تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توسط کمیسیونی متشکل از نمایندگان وزیر راه و شهرسازي، وزیر علوم ، تحقیقات و فنآوري و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تعیین و به تصویب وزیر راه و شهرسازي می رسد .

نحوه ی بررسی وتعیین وضعیت مدارک

نحوه بررسی و تعیین وضعیت مدارك تحصیلی فارغ التحصیل از دانشگاههاي جامع علمی کاربردي همانند دارندگان مدارك کارشناسی علمی -کاربردي رشته هاي اصلی از دانشگاههاي مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوري می باشد.

سنوات تحصیلی دارندگان مدارك تحصیلی کارشناسی مرتبط با رشته هاي هفتگانه ساختمان، در صورت اخذ مدرك کارشناسی جدید که بتوانند با آن صلاحیت طراحی یا محاسبات دریافت نمایند، از زمان اخذ مدرك جدید محاسبه می گردد.

دریافت صلاحیت اجرا براي کلیه دارندگان صلاحیت نظارت در رشته هاي عمران ومعماري (حداکثر تا همان پایه نظارت) پس ازقبول

ی در آزمون مربوطه و با رعایت کلیه ضوابط مندرج در قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی ،شیوه نامه ها وبخشنامه هاي جاري آن بلامانع می باشد.
به دارندگان مدارك تحصیلی کارشناسی عمران- آب و فاضلاب ، عمران – سد وشبکه ، شیمی صنایع گاز، با توجه به عنوان رشته و محتواي علمی آموزشی ، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان تعلق نمی گیرد.
تصدي برخی وظایف در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از قبیل عضویت در هیات مدیره مستلزم داشتن مدرك تحصیلی در رشته هاي اصلی می باشد.

ارتقا پایه :

مهندسین عمران دارنده پایه صلاحیت محاسبات می توانند پس از 4 سال از صدور پروانه ی پایه 3 نظام مهندسی خود اقدام به ارتقا پایه از 3 به 2 نمایند.
شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی  برای ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

و مهندسین به شرط قبولی در آن آزمون، حضور در کلاس ها و گذ‌شت زمان کافی می توانند ارتقاء پایه داشته باشند.

ضمن اینکه ارتقاء پایه ها در سازمان نظام مهندسی به میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی ارتباطی ندارد. بلکه یک فرد با مدرک کارشناسی می تواند .دارای پایه یک باشد در حالی که شخص دیگری با مدرک دکترا پروانه اشتغال به کار نداشته باشد یا دارای پروانه پایه ۳ باشد.

 عناوین وحداقل دوره های مورد نیاز جهت ارتقا پایه 3به 2 محاسبات :

1- بهسازی خاک : کد 321 (24ساعت)

2- سیستم های مقاوم فلزی و بتنی : کد 324 (24 ساعت)

3- طراحی اتصالات در سازه های فولادی : کد323 (24 ساعت)

ارتقاپایه مجری برگزاری دوره های ورود به حرفه , ارتقا و تمدید پروانه ی نظام مهندسی ساختمان دانشگاه پیام نور استان البرز با مدیریت دکتر مهدی آخوندی

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon