در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی

دوره های ارتقا پایه 3 به 2 محاسبات

دوره های ارتقا پایه 3 به 2 محاسبات-دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر ،در هر یک از رشته‌های اصلی یا رشته‌های می‌توانند از طریق تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی‌و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی از قبیل طراحی‌ ، محاسبات‌ ، نظارت‌ ، اجرا ، بهره‌برداری‌ ، نگهداری‌ ، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی‌ ، مدیریت ساخت و تولید ، نصب‌ ، آموزش و تحقیق در خواست تشخیص صلاحیت نمایند.

شرکت در دوره ها :

شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی  برای ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

و به شرط قبولی در آن آزمون، حضور در کلاس ها و گذ‌شت زمان کافی می توانند ارتقاء پایه داشته باشند.

با گذشت زمان داوطلبان ارتقاء پایه نظام مهندسی می بایست در یکسری دوره ها و کلاس های آموزشی شرکت کنند و سپس در یک آزمون داخلی امتحان دهند .
همچنین شرایط ارتقا پایه ارشد نیازمند داشتن 6 سال سابقه کار حرفه ای در پایه 1 مهندسی می باشد.

برای ارتقا پایه چه باید کرد؟

در سازمان نظام مهندسی، پایین ترین درجه پروانه اشتغال به کار پایه ۳ می باشد.

مهندسانی که دارای این پروانه باشند طبق ماده ۱۱ قانون نظام مهندسی پس از گذشت ۴ سال می توانند از پایه ۳ به ۲ و پس از گذشت ۵ سال دیگر از پایه ۲ به ۱ ارتقاء پیدا کنند.

شایان ذکر است که هیچ مهندسی با هر میزان تحصیلات و سابقه کار به هیچ عنوان نمی تواند از پایه ۳ یکباره به پایه ۱ ارتقا پیدا کند و گذشت زمان و کسب تجربه برای ارتقاء پایه امری الزامی است.

شرایط ارتقای پایه نظام مهندسی در پروانه اشتغال به این صورت است که افراد دارای پروانه اشتغال پایه ۳ در یک سری کلاس ها و دوره ها شرکت کرده و در یک آزمون داخلی امتحان می دهند.

 عناوین وحداقل دوره های مورد نیاز جهت ارتقا پایه 3به 2 محاسبات :

1- بهسازی خاک : کد 321 (24ساعت)

2- سیستم های مقاوم فلزی و بتنی : کد 324 (24 ساعت)

3- طراحی اتصالات در سازه های فولادی : کد323 (24 ساعت)

 

ارتقاپایه مجری برگزاری دوره های ورود به حرفه , ارتقا و تمدید پروانه ی نظام مهندسی ساختمان دانشگاه پیام نور استان البرز با مدیریت دکتر مهدی آخوندی

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon