در دوره های ورود به حرفه ی نظام مهندسی

دوره های ورود به حرفه نظام مهندسی

دوره های ورود به حرفه نظام مهندسی-کلاس های ورود به حرفه ی اجرا شامل هفت دوره ورود به حرفه اجرا میباشد .

مهندسان عمران و معماری که در آزمون سازمان سنجش موفق به کسب نمره قبولی در صلاحیت اجرا شده اند موظف به گذراندن این هفت درس میباشند که شامل دروس با کد های مختلف میباشد.

قبولی در آزمون نظام مهندسی:

آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته ها  به جز صلاحیت معماری طراحی بصورت تست های 4گزینه ای می باشد.معمولا در هر آزمون 60 سوال طرح می شود .

حد نصاب قبولی در این آزمون کسب نمره 50 درصد است. توجه داشته باشید در آزمون نظام مهندسی بعلت عدم محدودیت ظرفیت , رقابتی بین داوطلبان وجود ندارد.

داوطلبان میباست حد نصاب قبولی (50 درصد) را در این آزمون کسب نمایند, همچنین این آزمون نمره منفی هم دارد و درواقع هر 3 سوال غلط یک سوال صحیح را حذف میکند.

نحوه ی دریافت پروانه ی اشتغال پس از آزمون نظام مهندسی

هر مهندس عمران ومعمار برای ورود به دنیای جذاب مهندسی لازم است ابتدا آزمون ورود به حرفه را بگذراند تا پس آنکه طی نتیجه بدست آمده از این آزمون حد نصاب قبولی جهت دریافت پروانه اشتغال به کار را کسب کرد، بتواند پایه ۳ مهندسی خود را دریافت کند.

مزایای شرکت در آزمون و کلاس های ورود به حرفه نظام مهندسی

شرکت در این آزمون انگیزه‌ای قوی ای است که باعث می شود مهندسانمان اندکی جدی‌تر مباحث مقررات ملی ساختمان را که استفاده از آن الزامی است، مطالعه کنند.

7 دوره ی آموزشی برای دریافت پروانه ی اشتغال نظام مهندسی

1- آشنایی با شرح وظایف پیمانکار مسایل اولیه کاگاهی و نکات اجرایی

2-مبانی سلامت ایمنی و حفاظت محیط زیست hse

3- مصالح ساختمانی و استاندارد های مربوطه – نکات اجرایی سازه مصالح بنایی – دیوارچینی

4- نکات اجرایی تاسیسات برقی ساختمان (1)

5- نکات اجرایی تاسیسات مکانیکی ساختمان (1)

6- نکات اجرایی در تخریب بناهای فرسوده / نکات اجرایی پی های سطحی

7- نکات اجرایی ساز های فولادی 1/ نکات اجرایی سازه های بتن مسلح

توجه فرمایید برای دریافت پروانه نظارت و طراحی نیاز به گذراندن دوره های خاصی نیست.

دوره های ورود به حرفه نظام مهندسی

برای دریافت پروانه ی صلاحیت اجرا می بایست حتما 7 دوره های آموزشی ورود به حرفه ی مهندسین را زیر نظر دانشگاه های دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی ساختمان بگذرانند .سپس گواهینامه آن هارا دریافت نموده و در زمان ارایه مدارک صدور پروانه تحویل دهند.

اعتبار قبولی آزمون نظام مهندسی

اعتبار قبولی در آزمون نظام مهندسی بمدت ۳ سال است. یعنی اگر پس از قبولی در آزمون نظام مهندسی به هر دلیلی فاقد شرایط لازم جهت اخذ پروانه اشتغال (نداشتن کارت پایان خدمت، نداشتن سابقه کار بیمه ای جهت پروانه اجرا و …) داشته باشید می توانید از این فرصت ۳ ساله استفاده نمائید.

گواهی قبولی مهندسین (به غیر از معماری) و کاردان های فنی ساختمان در صورت احراز شرایط شرکت در آزمون در صورتی که از تاریخ آزمون بیش از 2 سال و حداکثر 4  سال گذشته باشد به‌شرح زیر خواهدبود:
در آزمون حرفه‌ای مهندسان رشته‌های شهرسازی، مکانیک، برق، نقشه‌برداری و ترافیک

 

1- در آزمون حرفه‌ای مهندسان رشته‌های شهرسازی، مکانیک، برق، نقشه‌برداری و ترافیک در صورت اثبات به فعالیت در حرفه و ارائه مدارک  از زمان آزمون تا تاریخ مراجعه، اعتبار گواهی قبولی قابل تمدید است.

 

2- در آزمون کاردان های فنی ساختمان کلیه رشته‌ها در صورت اثبات به فعالیت در حرفه و ارائه مدارک مستند از زمان آزمون تا تاریخ مراجعه، اعتبار گواهی قبولی قابل تمدید خواهد بود.

در آزمون حرفه‌ای مهندسان رشته عمران (نظارت)

3- در آزمون حرفه‌ای مهندسان رشته عمران (نظارت) در صورت اثبات به فعالیت در حرفه و ارائه مدارک مستند از زمان آزمون تا تاریخ مراجعه، اعتبار گواهی قبولی صرفاً در بخش نظارت آزمون قابل تمدید است.

در آزمون حرفه‌ای مهندسان رشته عمران (محاسبات)

4- در آزمون حرفه‌ای مهندسان رشته عمران (محاسبات)، در صورت شرکت و قبولی در آزمون مصاحبه حضوری اعتبار گواهی قبولی قابل تمدید است.

ارتقا پایه مجری برگزاری دوره های ورود به حرفه , تمدید و ارتقا پایه پروانه ی اشتغال دانشگاه پیام نور استان البرز با مدیریت دکتر مهدی آخوندی

 

جهت اطلاع از زمان و مکان برگزاری دوره , نحوه ی ثبت نام و برگزاری دوره های نظام مهندسی  استان البرز با مشاورین ارتقا پایه تماس حاصل نمایید.

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon