در مقالات ارتقا پایه

شرایط پذیرش داوطلبان نمرات 48 -49

شرایط پذیرش داوطلبان نمرات 48 -49-با دستور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی حد نصاب نمره قبولی آزمون ورود به حرفه مهندسان به دلیل شرایط کرونایی کاهش یافت.

با توجه به وضعیت خاص برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در شرایط کرونایی با حدنصاب نمره قبولی آزمون ورود به حرفه مهندسان به 48 درصد موافقت شد.دلیل این تصمیم  شرایط کرونایی حاکم بر کشور در آزمون مردادماه سال جاری بوده است.نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان از روز گذشته 29 آبان ماه منتشر شد و داوطلبان 4 روز فرصت یافتند تا نسبت به اعتراض احتمالی اقدام کنند.حدنصاب نمره قبولی برای آزمون ورود به حرفه مهندسان در دوره های قبل 50 بود که هم‌اکنون این حد نصاب تا 48 درصد مشروط با موافقت وزیر راه و شهرسازی مورد قبول است.

دستورالعمل دوره های آموزشی نمرات 48 – 49

دستورالعمل دوره های آموزشی نمرات 48 – 49  – پیرو نتایج آزمون های ورود به حرفه مهندسان مورخ مردادماه1400 نظر به موافقت مقام عالی وزارت راه وشهرسازی باتوجه به شرایط حاکم برجامعه به واسطه ی همه گیری بیماری کرونا ودر جهت مساعدت برای مهندسانی که در آزمون مذکور شرکت نموده ونمره ایشان کمتر ازحد نصاب قبولی می باشد.بدین وسیله دستورالعمل دوره های آموزشی برای شرکت کنندگان آزمون نفراتی که نمرات 48 و 49 را کسب نموده اند به ازای هر کسر نمره باید در یک دوره ی آموزشی ارتقا پایه شرکت نمایند ودر آزمون پایان دوره ی مذکور قبول شده و گواهی دوره ها راتا پایان اسفند 1401 بگذرانن در این صورت قبول آزمون مردادماه 1400 محسوب می شوند.درصورتی که شرکت کنندگان آزمون در صلاحیت های مختلف شامل محاسبات یا طراحی ونظارت واجرا مشمول این دستورالعمل شده باشند. دوره های گذرانده شده برای هر صلاحیت باید متمایز از صلاحیت دیگر باشد.

 

مدت زمان مهلت مشمولین برای گذراندن دوره ها بر اساس اطلاعیه :

مهندسینی که آزمون مهرماه 99 را شرکت کرده و مشمول این اطلاعیه هستند .تا پایان اسفند ماه 1400 و مشمولین آزمون مرداد 1400 تا پایان اسفندماه 1401 فرصت دارند.

اعتبار قبولی آزمون :

با توجه به دستورالعمل شماره 118782/400 مورخ 97/09/06 قبولی آزمون با رعایت شرایط و ضوابط دستورالعمل مذکور و تایید آن توسط اداره کل حداکثر به مدت 3 سال و تا تاریخ 1403/05/15 دارای اعتبار می باشد.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon