در مقالات نظام مهندسی

قبولی در آزمون نظام مهندسی

قبولی در آزمون نظام مهندسی-سازمان نظام مهندسی که یکی از سازمانهای زیر مجموعه وزارت مسکن است، هر ساله آزمونی را با نام آزمون نظام مهندسی برگزار می‌ کند که در این آزمون مهندسان رشته‌ های معماری، عمران، مکانیک، برق، ترافیک، شهر سازی و نقشه ‌کشی می‌ توانند شرکت کنند. داوطلبان با گرفتن نمره قبولی در این آزمون، می‌ توانند پروانه اشتغال به کار مهندسی را در یکی از چهار سطح مختلف موجود اخذ کنند.

آزمون نظام مهندسی چیست؟

آزمون نظام مهندسی، آزمونی است که برای احراز صلاحیت مهندسان و در رشته‌های مختلف عمران، معماری، برق و مکانیک برگزار می‌شود. این آزمون توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار می‌شود و هدف آن، سنجش دانش و توانایی‌های داوطلبان در زمینه‌های مربوط به طراحی، اجرا و نظارت بر ساخت و ساز است. قبولی در این آزمون شرط لازم برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و ارائه خدمات مهندسی در پروژه‌های ساختمانی است.

نمره قبولی مشروط

اخیرا قوانین مربوط به حداقل نمره قبولی آزمون نظام مهندسی تغییراتی داشته و داوطلبانی که نتوانسته ‌اند پنجاه درصد کل نمره آزمونرا کسب کند

اما نمره آن‌ ها بسیار نزدیک به پنجاه درصد است، می‌ توانند تحت شرایط خاصی پروانه نظام مهندسی خود را اخذ کنند.

سوالات متداول

-بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی چه باید کرد؟

پس از قبولی در هر یک از آزمون های نظارت، اجرا و محاسبات آقایان در صورت داشتن کارت پایان خدمت و خانم ها به سازمان نظام مهندسی شهرتان مراجعه کنید و مدارک لازم برای صدور پروانه تکمیل کرده و ارائه دهید.

–  آیا داوطلبان آزمون نظام مهندسی می توانند به دلخواه خود در دوره های آموزشی مرتبط با آزمون شرکت نمایند؟

با توجه به متن مقاله، دوره ‌های آموزشی برای اخذ پروانه نظام مهندسی، باید حتما مرتبط با رشته‌ ای باشد که داوطلب در آزمون پذیرفته شده‌ متناسب با علاقه و نیاز های خود یکی از این دوره ها را انتخاب کنند.

 

– نحوه برگزاری آزمون نظام مهندسی به چه صورت است؟

نحوه برگزاری آزمون نظام مهندسی بدین صورت است که، این آزمون به ‌صورت کتاب ‌باز برگزار می ‌شود.

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon