در مقالات نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی سال 1400

 

آزمون نظام مهندسی سال 1400- آزمون نظام مهندسی معمولا دو بار در سال و زیر نظر وزارت راه و شهرسازی کشور برگزار می گردد. سوالات این آزمون برای تمامی رشته ها به صورت چهار گزینه ای و تستی است که حدنصاب نمره قبولی در آزمون های ورود به حرفه مهندسان و کاردان های فنی ساختمان در تمامی رشته ها 50 درصد بوده و برای آزمون های تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی پایه سه 50 درصد، پایه دو 55 درصد و پایه یک 60 درصد می باشد.

داوطلبان رشته های مختلف می بایست در روز مقرر در جلسه آزمون حضور یابند. آزمون نظام مهندسی سال 1400 که قرار بود در روزهای 29، 30 و 31 اردیبهشت ماه بود، به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و طبق آخرین اطلاعیه، تاریخ جدید برپایی آن به روزهای 13، 14 و 15 مرداد ماه 1400 موکول شده است.

مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

توصیه میشه ثبت نام خودتون رو حتما در زمان تعیین شده انجام بدین ، اما ممکنه به هر دلیلی از جمله مشغله ، فراموشی ، عدم آگاهی از زمان دقیق و … این فرصت را از دست بدین . خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی رو هر سال به مدت کوتاهی تمدید می کنه تا داوطلبایی که جا موندن یک شانس دیگه برای ثبت نام داشته باشن.

با توجه به اینکه در سال های گذشته که زمان ثبت نام تمدید شده ، امسال هم انتظار میره این مهلت برای چند روز تمدید بشه . بعد از پایان یافتن مهلت اصلی ثبت نام ، طی اطلاعیه ای مدت زمان تمدید و زمان شروع و پایان آن در سایت inbr.ir قرار می گیره .

 

پروانه اشتغال به کار مهندسی :

پروانه اشتغال به کار مهندسی در 4 درجه و به ترتیب با عنوان های پایه 3 , پایه 2 , پایه 1, ارشد صادر می شود.

برای دریافت پایه 3 متقاضیان باید در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند وبرای ارتقا به پایه های بالاتر , سنوات سوابق کاری و شرکت در دوره ها ی آموزشی ارتقا پایه مربوطه ضروری است .

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon