در مقالات ارتقا پایه, مقالات نظام مهندسی

آزمون کارشناسی عمومی ماده 27

آزمون کارشناسی عمومی ماده 27-اعضای نظام مهندسی جایگزین کارشناسان رسمی دادگستری برای امور کارشناسی در ادارات شدند.

طبق ماده 27 قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان , وزارتخانه ها وموسسات دولتی , نهادها ,نیروی نظامی و انتظامی ,شرکت های دولتی و شهرداری ها میتوانند در ارجاع امور کارشناسی با رعایت آیین نامه ی خاصی که به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن وشهرسازی ووزارت دادگستری به تصویب هیات وزیران می رسد به جای کارشناسان رسمی دادگستری از مهندسان دارای پروانه اشتغال که به وسیله سازمان استان معرفی می شوند استفاده کنند.

داوطلبان دارای پروانه اشتغال پایه یک حرفه مهندسان در همه صلاحیت های رشته های هفتگانه مهندسی عمران، مکانیک، برق، معماری، شهرسازی، ترافیک و نقشه برداری می توانند در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی لازم در مهلت اعلام شده برای شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ ثبت نام کنند.

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است متقاضیان اخذ پروانه کارشناسان رسمی ماده 27 در صورت دارا بودن شرایط موظف هستند تا در مهلت مقرر مراحل ثبت نام خود اعم از وارد کردن اطلاعات و بارگذاری مدارک را تکمیل کرده و سپس برای شرکت در آزمون آماده شوند.

آزمون کارشناسی رسمی ماده 27 مانند آزمون نظام مهندسی زیر نظر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار می شود و زمان ثبت نام این آزمون با انتشار اطلاعیه این مرکز مشخص می شود. معمولا این آزمون هر 3 سال یکبار یا با کمی تاخیر و یا تعجیل برگزار شده است.

 

طبق اطلاعیه منتشر شده در سامانه آزمون های ورود به حرفه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و با اعلام مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی ماده 27 سال ۱۴۰۰ از تاریخ 17 خرداد آغاز شده و تا 20 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

نحوه ثبت نام :

فرایند ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی رسمی ماده 27 سال ۱۴۰۰ مشابه آزمون ورود به حرفه مهندسان خواهد بود. با استناد به این موارد پیش بینی می شود که ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی ماده 27 سال 1400 به صورت اینترنتی تنجام می شود.

تذکرات لازم درخصوص ثبت نام :

عتبار پروانه کارشناسان ماده 27 به مدت 3 سال بوده و بعد از 3 سال با حفظ این شرایط مجددا قابل تمدید می باشد.

 

صدور پروانه کارشناسی برای هر شخص به شرط دارا بودن شرایط  تعیین شده در 2 رشته اصلی امکان پذیر می باشد.

 

آزمون کارشناسی ماده 27 سال ۱۴۰۰ بصورت جزوه بسته و چهارگزینه ای بوده و سایر جزئیات از سوی وزارت و راه و شهرسازی مشخص می شود.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon