در مقالات نظام مهندسی

ارتقا پایه نظام مهندسی 3 به 2

 

ارتقا پایه نظام مهندسی 3 به 2ارتقاء پایه اولین برگزار کننده مجازی دوره ها ی ورود به حرفه – تمدید – ارتقاء پایه مهندسان ساختمان دانشگاه پیام نور.

همه فارغ التحصیلان رشته های هفتگانه نظام مهندسی بعد از گذشت ۳ سال از مدرک کارشناسی یا ۲ سال از مدرک کارشناسی ارشد و یا ۱ سال از مدرک دکترای خود می توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند.

در صورت پذیرفته شدن در این آزمون که عموما به صورت open book برگزار شده و در کلیه رشته ها حدنصاب قبولی ۵۰ درصد کل نمره می باشد اشتغال به کار پایه ۳ دریافت کنند.

البته در رشته هایی مانند مهندسی عمران پروانه اشتغال به کار در سه بخش اجرا، محاسبات و نظارت وجود دارد که برای هر کدام از آنها آزمونی جداگانه گرفته می شود.

هر کدام از مهندسین با قبولی در هر یک از این آزمونها پروانه اشتغال به کار پایه ۳ در آن بخش را دریافت می کنند.

یکی از مزیت های داشتن این پروانه وجود یک شماره خاص در نظام مهندسی هر استان به هر شخص است. که تقریبا مشابه همان شماره نظام پزشکی می باشد و افراد دارای پروانه اشتغال می توانند برای تاسیس شرکت، دفاتر مهندسی و… اقدام کنند و یا حتی امتیاز سهمیه خود را به شرکت های قانونی شاغل در صنعت ساختمان واگذار کنند.

شرکت در دوره های 3به 2 ارتقا پایه :

ارتقا پایه 3 به2 رشته( عمران – معماری – برق -مکانیک -شهرسازی)

اعتبارگواهی :

مدت اعتبار گواهينامه هاي دوره هاي ارتقاء پايه و سمينارهاي آموزشي از “تاريخ برگزاري به مدت 3 سال” بوده و پس از گذشت اين مدت گواهينامه هاي صادره، جهت تمديد و ارتقاء پايه از درجه اعتبار ساقط مي گردد.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon