در مقالات نظام مهندسی

امتیازات مورد نیاز برای ارتقاپایه

 

امتیازات مورد نیاز برای ارتقاپایه -پیرو ابلاغ دستورالعمل اجرایی شیوه‌نامه تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به پیشنهاد شورای مرکزی
سازمان نظام مهندسی و پیرو تصمیمات جلسه مشترک کارگروه آموزش، پژوهش و ترویج شورای توسعه نظام مهندسی با نماینده شورای مذکور، اصلاحیه دستورالعمل مذکور با شماره ۳۳۷۹۰/۴۲۰/۴۰۰ مورخ ۱۴/۷/۸۷ و به شرح زیر، به سازمانهای مسکن و شهرسازی استانها ابلاغ گردیده است.
ماده ۱- عوامل موثر در تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی عبارتند از:
1-شرکت در دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون پایان این دوره‌ها
2- شرکت در سمینارها و کارگاه های آموزشی
3-داشتن تألیفات و پژوهش
4- کارنامه حرفه ای

ماده۲- امتیازهای هریک از عوامل

1- شرکت در دوره های آموزشی
2- به ازاء‌ هر ساعت شرکت در دوره های آموزشی مصوب از طرف کارگروه آموزش، پژوهش و ترویج شورای توسعه نظام مهندسی ۵ امتیاز در نظر گرفته خواهد شد، که ۴۰% آن به حضور در کلاس و ۶۰% آن به قبولی درآزمون پایان آن دوره اختصاص دارد.
3-موفقیت در آزمون پایان دوره‌های آموزشی جهت ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار الزامی می‌باشد.
4- شرکت در کارگاه ها و کارگاه های آموزشی

بخش دوم از ماده 2

1- هر ساعت شرکت در سمیناریا کارگاه ۵/۲ امتیاز در برخواهد داشت. امتیاز هر سمینار یا کارگاه توسط کارگروه آموزش، پژوهش و ترویج شورای توسعه نظام مهندسی تعیین میگردد.
2 به منظور تعیین امتیاز کارگاه یا سمینار، برگزار کننده باید مشخصات کامل شامل موضوعات و سخنرانان (مطابق با فرمهای ارسالی) را برای کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مربوطه ارسال نموده تا پس از تائید، جهت تعیین امتیاز برای کارگروه فوق ارسال گردد.
3- مسئولیت بررسی حضور متقاضیان در سمینار به عهده کمیته آموزش استان می‌باشد.
4- کارگروه آموزش، پژوهش و ترویج شورای توسعه نظام مهندسی نیز می تواند مستقیما نسبت به بررسی و تعیین امتیاز کارگاه یا سمینار اقدام نماید.
5- سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید تمهیدات لازم برای برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی در سطح استان را به عمل آورد
۲-۳- فعالیتهای پژوهشی

ثبت نام کلاس های ارتقا پایه استان البرز

ثبت نام کلاس های ارتقا پایه استان البرز – فارق التحصیلان هفت رشته نظام مهندسی می توانند با حداقل سابقه کار حرفه ای 3 سال برای کارشناسی و 2 سال برای کارشناسی ارشد و یک سال برای دکتری نسبت به ثبت نام آزمون نظام مهندسی اقدام نمایند.

هر یک از مهندسان با قبولی در آزمون مذکور موفق به دریافت پروانه اشتغال به کار پایه 3 می شوند که می توانند پس از کسب تجربه درحوزه کاری خود آن را ارتقاء دهند.

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon