در مقالات نظام مهندسی

درصد قبولی در آزمون نظام مهندسی

درصد قبولی در آزمون نظام مهندسی-یکی ازمهمترین وظایف سازمان نطام مهندسی نظارت بر طراحی واجرای صحیح واصولی ساخت سازها براساس مباحث مقررات ملی ساختمان می باشد.
بنابراین بایستی کلیه مراحل ساخت توسط کارشناسان این سازمان تایید شود.

کارشناسان سازمان نظام مهندسی از طریق آزمون نظام مهندسی انتخاب شده و پس از دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسان میتوانند بااین سازمان همکاری داشته باشند.

 

قبولی در آزمون :

آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته ها  به جز صلاحیت معماری طراحی بصورت تست های 4گزینه ای می باشد.معمولا در هر آزمون 60 سوال طرح می شود .

حد نصاب قبولی در این آزمون کسب نمره 50 درصد است. توجه داشته باشید در آزمون نظام مهندسی بعلت عدم محدودیت ظرفیت , رقابتی بین داوطلبان وجود ندارد.

داوطلبان میباست حد نصاب قبولی (50 درصد) را در این آزمون کسب نمایند, همچنین این آزمون نمره منفی هم دارد و درواقع هر 3 سوال غلط یک سوال صحیح را حذف میکند.

پس از قبولی در آزمون :

اگر داوطلبان در آزمون نظام مهندسی نمره قابل قبولی دریافت کرده باشند، می توانند اقدامات لازم را برای دریافت کارت عضویت نظام مهندسی انجام دهند. مهندسان با این کارت می توانند در پروژه های استانی مشارکت داشته باشند.

هر یک از شرکت کنندگان آزمون اخذ پروانه فعالیت حرفه ای مهندسان، معماران تجربی و کاردان های فنی ساختمان در سال 1400 موظف هستند در زمان تعیین شده نتایج نهایی آزمون خود را دریافت کرده و مراحل بعدی دریافت پروانه خود را در مهلت اعلام شده طی کنند.

مهندسین عمران و معماری که درصلاحیت اجرا پذیرفته شده اند :

ضمن تبریک به همکارانی که آزمون ورود به حرفه عمران و معماری  را قبول شده اند.-

برای دریافت پروانه ی صلاحیت اجرا می بایست حتما 7 دوره ی آموزشی ورود به حرفه ی مهندسین را زیر نظر دانشگاه های دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی ساختمان بگذرانند .سپس گواهینامه آن هارا دریافت نموده و در زمان ارایه مدارک صدور پروانه تحویل دهند.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon