در مقالات نظام مهندسی

دوره های ارتقا پایه ی 3به2 شهرسازی

 

دوره های ارتقا پایه ی 3به2 شهرسازی-

نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان (Civil Engineering) عبارت است از مجموعه قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها، استاندارد‌ها و تشکل‌های مهندسی، حرف‌های و صنفی که در جهت رسیدن به اهدافی که در مبحث قانون نظام‌مهندسی تدوین شده و به اجرا گذاشته می‌شود.

شرکت در دوره های آموزشی

شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی  برای ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

به شرط قبولی در آن آزمون، حضور در کلاس ها و گذ‌شت زمان کافی می توانند ارتقاء پایه داشته باشند.  به نحوی که اگرکسی در سال ۸۷ از دانشگاه در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشد و به طور مرتب در حرفه مهندسی فعالیت داشته باشد.

به شرط قبولی در آزمون ها در سال ۹۰ پایه ۳، در سال ۹۴ پایه ۲ و در سال۹۹ می تواند پروانه اشتغال به کار پایه یک را کسب کند.

ارتقاپایه اولین برگزار کننده ی دوره های مجازی نظام مهندسی ساختمان کل کشور با مدیریت دکتر مهدی آخوندی.

 

ضمن اینکه ارتقاء پایه ها در سازمان نظام مهندسی به میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی ارتباطی ندارد. بلکه یک فرد با مدرک کارشناسی می تواند دارای پایه یک باشد در حالی که شخص دیگری با مدرک دکترا پروانه اشتغال به کار نداشته باشد یا دارای پروانه پایه ۳ باشد.

برای مهندسین دارای پروانه اشتغال نظام مهندسی پایه 3 و پایه 2 , شرایط ارتقاء پایه نظام مهندسی شامل شرط زمانی و شرط کسب نمره قبولی در آزمون مربوطه وشرکت در دوره ها -کلاس های آموزشی – سمینارها و کنفرانس ها و … می باشد .

 

عناوین دوره های مورد نیاز جهت ارتقاپایه از 3به2 و 2به1 رشته ی شهرسازی :

1-آماده سازی اراضی شهری
2-انطباق شهری ساختمان ها

گذراندن حداقل یک دوره از دوره های فوق برای مهندسین پایه 3 شهرسازی , برای ارتقا پایه از 3 به 2 کفایت می کند.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon