در مقالات نظام مهندسی

دوره های غیرحضوری نظام مهندسی

دوره های غیرحضوری نظام مهندسی- شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی برای دریافت , تمدید و ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

مدت اعتبار گواهينامه هاي دوره هاي ارتقاء پايه و سمينارهاي آموزشي از “تاريخ برگزاري به مدت 3 سال” بوده .

پس از گذشت اين مدت گواهينامه هاي صادره، جهت تمديد و ارتقاء پايه از درجه اعتبار ساقط مي گردد.

در سازمان نظام مهندسی، پایین ترین درجه پروانه اشتغال به کار پایه ۳ می باشد.

مهندسانی که دارای این پروانه باشند طبق ماده ۱۱ قانون نظام مهندسی پس از گذشت ۴ سال می توانند از پایه ۳ به ۲ . پس از گذشت ۵ سال دیگر از پایه ۲ به ۱ ارتقاء پیدا کنند.

شایان ذکر است که هیچ مهندسی با هر میزان تحصیلات و سابقه کار به هیچ عنوان نمی تواند از پایه ۳ یکباره به پایه ۱ ارتقا پیدا کند . گذشت زمان و کسب تجربه برای ارتقاء پایه امری الزامی است.

تمدید پروانه اشتغال به کار :

متقاضیان تمدید پروانه اشتغال به کار برای کسب امتیاز کل ، میتوانند از امتیاز مربوط به دوره های آموزشی نیز استفاده نمایند.

كارگروه آموزش، پژوهش و ترويج شورای توسعه نظام مهندسی مسئول پاسخگوئي به ابهامات و سئوالات سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان در مورد اعمال اين دستورالعمل مي‌باشد.

-متقاضیان تمدید پروانه اشتغال به کار برای کسب امتیاز کل ، میتوانند از امتیاز مربوط به دوره های آموزشی نیز استفاده نمایند.

كارگروه آموزش، پژوهش و ترويج شورای توسعه نظام مهندسی مسئول پاسخگوئي به ابهامات و سئوالات سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان در مورد اعمال اين دستورالعمل مي‌باشد.

دوره hse ویژه تمدید پروانه مهندسان عمران ومعماری دارای صلاحیت اجرا :

HSE از حروف اول کلمات  Health(سلامت)، Safety(ایمنی) و  Enviroment(محیط زیست)  تشکیل شده است. به طور کلی  HSE شامل قوانین، مقررات و فرآیندهایی که جهت ایمنی کارگران و پیمانکاران در محیط کار، آتش نشانی، حفاظت از محیط زیست و همچنین حفاظت از محیط پیرامون در برابر خطرات است.

 

جدول امتیازات مورد نیاز برای تمدید و ارتقاء پایه  پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی بصورت زیر است:

حداقل امتیاز موفقیت در دوره‌های آموزشی امتیاز شرکت در سمینارها و کنفرانسها کل امتیاز مورد نیاز
ارتقاء از پایه ۳ به ۲ ۲۰۰ ۲۰ ۴۰۰
ارتقاء از پایه ۲ به ۱ ۳۰۰ ۲۰ ۵۰۰
تمدید در پایه۳ ۲۰ ۱۴۰
تمدید در پایه۲ ۲۰ ۱۶۰
تمدید در پایه۱ ۲۰

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon