در مقالات نظام مهندسی

سامانه ی آموزشی نظام مهندسی ساختمان کشور

 

سامانه ی آموزشی نظام مهندسی ساختمان کشور-

شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی  برای ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

به شرط قبولی در آن آزمون، حضور در کلاس ها و گذ‌شت زمان کافی می توانند ارتقاء پایه داشته باشند.

به نحوی که اگرکسی در سال ۸۷ از دانشگاه در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشد و به طور مرتب در حرفه مهندسی فعالیت داشته باشد.

به شرط قبولی در آزمون ها در سال ۹۰ پایه ۳، در سال ۹۴ پایه ۲ و در سال۹۹ می تواند پروانه اشتغال به کار پایه یک را کسب کند.

ثبت نام در ارتقا پایه

ارتقاپایه مجری برگزاری دوره های ورود به حرفه ارتقا وتمدید روانه ی نظام مهندسی ساختمان کل استان های کشور .

با مدیریت دکتر مهدی آخوندی
ثبت نام در دوره ها برای تمای استان های کشور امکان پذبر می باشد.

داوطلبان شرکت در دوره ها میتوانند با فکس معرفی نامه از نظام مهندسی استان خود قبل از ثبت نام دوره ها , در دوره ها شرکت نموده و گواهی پایان دوره خود را دریافت نمایند

 

اعتبار دوره های آموزشی نظام مهندسی

اعتبار دوره های آموزشی نظام مهندسی -شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی برای ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

به شرط قبولی در آن آزمون، حضور در کلاس ها و گذ‌شت زمان کافی می توانند ارتقاء پایه داشته باشند. به نحوی که اگرکسی در سال ۸۷ از دانشگاه در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشد و به طور مرتب در حرفه مهندسی فعالیت داشته باشد.

 

در سازمان نظام مهندسی، پایین ترین درجه پروانه اشتغال به کار پایه ۳ می باشد.

مدت زمان اعتبار :

اعتبار گواهینامه های پایان دوره آموزشی از تاریخ برگزاری دوره سه سال بوده است، لذا اعتبار گواهینامه ها به مدت سه سال به قوت خود باقی است و متقاضیانی که تعدادی از دوره ها را مطابق ضوابط شیوه نامه قدیم گذرانده اند می توانند با گذراندن تعداد باقی مانده از مجموع دوره های آموزشی مورد نیاز از دوره های آموزشی جدید، نسبت به ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار اقدام نمایند.

 

فارغ التحصیلان هفت رشته نظام مهندسی ساختمان می توانند با حداقل سابقه کار حرفه ای 3 سال برای کارشناسی و 2 سال برای کارشناسی ارشد و یک سال برای دکتری نسبت به ثبت نام آزمون نظام مهندسی اقدام نمایند.

هر یک از مهندسان با قبولی در آزمون مذکور موفق به دریافت پروانه اشتغال به کار پایه 3 می شوند,

می توانند پس از کسب تجربه درحوزه کاری خود آن را ارتقاء دهند.

 

 

تمدید و ارتقاء پایه مهندسی سایت آموزش نظام مهندسی استان البرز

 

ضمن اینکه ارتقاء پایه ها در سازمان نظام مهندسی به میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی ارتباطی ندارد. بلکه یک فرد با مدرک کارشناسی می تواند دارای پایه یک باشد در حالی که شخص دیگری با مدرک دکترا پروانه اشتغال به کار نداشته باشد یا دارای پروانه پایه ۳ باشد.

مهندسانی که دارای این پروانه باشند طبق ماده ۱۱ قانون نظام مهندسی پس از گذشت ۴ سال می توانند از پایه ۳ به ۲ . پس از گذشت ۵ سال دیگر از پایه ۲ به ۱ ارتقاء پیدا کنند.

شایان ذکر است که هیچ مهندسی با هر میزان تحصیلات و سابقه کار به هیچ عنوان نمی تواند از پایه ۳ یکباره به پایه ۱ ارتقا پیدا کند . گذشت زمان و کسب تجربه برای ارتقاء پایه امری الزامی است.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon