در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی, مقالات نظام مهندسی

سایت آموزشی دوره های نظام مهندسی

سایت آموزشی دوره های نظام مهندسی -قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دراسفند ماه 1374 به تصویب رسید و جهت اجرا به وزارت مسکن وشهرسازی ابلاغ شد . به موجب این قانون ، در هر استان، تشکیلاتی به نام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، تشکیل می‌گردد. همچنین اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی به آن دسته از امور فنی

در بخشهای ساختمان و شهرسازی که توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شود، مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است.

این صلاحیت در مورد مهندسان از طریق پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردانهای فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی و در مورد کارگران ماهر از طریق پروانه مهارت فنی احراز می‌شود. مرجع صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و پروانه اشتغال به کار کاردانی و تجربی وزارت راه و شهرسازی و مرجع صدور پروانه مهارت فنی وزارت کار و امور اجتماعی تعیین می‌گردد. برهمین اساس وزارت راه و شهرسازی جهت تعیین صلاحیت مهندسان اقدام به برگزاری آزمون در7 رشته اصلی مندرج درقانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان نمود.

آزمون ورود به حرفه در سالهای اولیه از کتاب قانون نظام مهندسی وبرخی مقررات ملی ساختمان که تا آن زمان تدوین شده بود ؛ برگزار گردید و بر همین اساس برخی از مهندسین موفق به دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی گردیدند ؛ تا اینکه روند برگزاری آزمون نظام مهندسی به سمتی حرکت نمود که علاوه بر اطلاعات دانشگاهی رشته تخصصی و آشنایی با مقررات ملی ساختمان که تاسال 1379 تقریبا کامل گردیده بود ؛دانسته های مهندسین رشته های مختلف در امور اجرایی و تجارب کاری مرتبط مورد آزمون قرارگرفت.

بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی چه کنیم؟

امیدوارم با توکل به خدا و تلاش خودتان و با کمک تیم متخصص آکادمی علوم مهندسی در اولین باری که در آزمون شرکت کردید، نمره لازم برای قبولی را کسب نموده و قبول شوید. پس از قبولی در هر یک از آزمون های نظارت، اجرا و محاسبات آقایان در صورت داشتن کارت پایان خدمت و خانم ها به سازمان نظام مهندسی شهرتان مراجعه کنید و مدارک لازم برای صدور پروانه تکمیل کرده و ارائه دهید.

برای مثال جهت اخذ پروانه نظارت پایه 3 شما احتیاج به تایید دو عدد مهندس پایه یک دارید و برای اخذ پروانه پایه 3 اجرا شما باید در دوره ای که از طرف سازمان نظام مهندسی برای اخذ این پروانه اجرا می شود، شرکت کنید و مدرک آن را همراه خود داشته باشید، لازم به ذکر است که شرکت در این دوره ملزوم به عضویت شما در سازمان نظام مهندسی می باشد.

آکادمی علوم مهندسی با بهرگیری از سالها تجربه آموزشی در زمینه نظام مهندسی اقدام به یک روش و متد خاص و منحصر به فرد کرده است که در آن تمامی نیازهای داوطلبان آزمون فراهم خواهد شد .

ارتقا پایه پروانه اشتغال نظام مهندسی ساختمان :

شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی  برای ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

به شرط قبولی در آن آزمون، حضور در کلاس ها و گذ‌شت زمان کافی می توانند ارتقاء پایه داشته باشند.  به نحوی که اگرکسی در سال ۸۷ از دانشگاه در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشد و به طور مرتب در حرفه مهندسی فعالیت داشته باشد.

به شرط قبولی در آزمون ها در سال ۹۰ پایه ۳، در سال ۹۴ پایه ۲ و در سال۹۹ می تواند پروانه اشتغال به کار پایه یک را کسب کند.

ارتقاء پایه اولین برگزار کننده مجازی دوره ها ی ورود به حرفه – تمدید – ارتقاء پایه مهندسان ساختمان دانشگاه پیام نور

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon