در مقالات نظام مهندسی

کلاس های ورود به حرفه ویژه مهندسین عمران و معماری که به تازگی در آزمون صلاحیت اجرا موفق به کسب نمره قبولی شده اند میباشند کلاس های ورود به حرفه در دانشگاه پیام نور استان البرز به مدیریت دکتر مهدی آخوندی در حال برگزاری میباشد . این کلاس ها شامل هفت درس میباشد که شامل دروس به شرح زیر میباشد

کد 811/1 آشنایی با شرح وظایف پیمانکار ،مسائل اولیه کارگاهی و نکات اجرایی

کد811/2 نکات اجرایی در تخریب بناهای فرسوده و گودبرداری ،نکات اجرایی پی های سطحی

کد 811/3 نکات اجرایی سازه های فولادی و نکات اجرایی سازه های بتن مسلح

کد 811/4 مصالح ساختمانی و استانداردهای مربوطه

کد 811/5 نکات اجرایی تاسیسات برقی ساختمان

کد 811/6 نکات اجرایی تاسیسات مکانیکی ساختمان

کد811/7 مبانی سلامت ،ایمنی، و حفاظت محیط زیست

 

مهندسان بعد از گذراندن دروس فوق و کسب نمره قبولی در این دروس مجوز اخذ پروانه اشتغال در استان محل اقامت دریافت میکنند . کلاس های ورود در مجموعه آموزشی دانشگاه پیام نور در کنار کلاس های ارتقا پایه نظام مهندسی و تمدید پروانه اشتغال مهندسان ساختمان در حال برگزاری میباشد .عزیزانی که در آزمون های ورود به حرفه مهندسان موفق به کسب نمره قبولی نشده اند و با نمره های 48 و49 مشروط شده اند با گذراندن دروس مربوط به ارتقا پایه رشته خود میتوانند نمره مشروطی خود را تبدیل به نمره قبولی کنند و پروانه اشتغال خود را دریافت نمایند بدین صورت که عزیزانی که نمره 48 را اخذ کرده اند میبایست دو درس از دروس ارتقا پایه رشته خود از پایه 3 به 2 را به دلخواه خود به غیر از درس مبحث 19 انتخاب کرده و در کلاس ها شرکت کنند و در آزمون کلاس ها هم نمره قبولی را کسب کنند و عزیزانی که نمره 49 را دریافت کرده اند 1 درس از دروس ارتقا پایه 3 به 2 رشته خود را انتخاب کرده و در آزمون ان درس نمره قبولی را کسب کنند سپس می توانند موفق به اخذ پروانه اشتغال خود در صلاحیت قبول شده بشوند.

 

شرایط ارتقای پایه نظام مهندسی

شرایط ارتقای پایه:

همه فارغ التحصیلان رشته های هفتگانه نظام مهندسی بعد از گذشت ۳ سال از مدرک کارشناسی یا ۲ سال از مدرک کارشناسی ارشد و یا ۱ سال از مدرک دکترای خود می توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند.

در صورت قبولی که عموما به صورت open book برگزار شده و در کلیه رشته ها باید 50 درصد درست پاسخ داده شود تا پروانه ی اشتغال به کار پایه 3 را دریافت کنند.

البته در رشته هایی مانند مهندسی عمران پروانه اشتغال به کار در سه بخش اجرا، محاسبات و نظارت وجود دارد که برای هر کدام از آنها آزمونی جداگانه گرفته می شود.

هر کدام از مهندسین با قبولی در هر یک از این آزمونها پروانه اشتغال به کار پایه ۳ در آن بخش را دریافت می کنند.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon