در مقالات نظام مهندسی

پذیرش داوطلبان نمرات 48 و 49 آزمون مرداد1400

پذیرش داوطلبان نمرات 48 و 49 آزمون مرداد1400 – پیرو اطلاعیه دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان اعلام نتایج قطعی آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی مورخ مردادماه ۱۴۰۰ و نظر به موافقت مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در جهت مساعدت با شرکت‌کنندگان به دلیل شرایط حاکم بر جامعه ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، شرکت‌کنندگان دارای نمرات ۴۸ و ۴۹ آزمون‌های مذکور مشروط به گذراندن دوره‌های آموزشی مصوب شیوه‌نامه صدور، تمدید و ارتقاء پایه و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه قبولی (تا حداکثر پایان اسفندماه ۱۴۰۱) به عنوان قبول‌شدگان در آزمون مردادماه ۱۴۰۰ محسوب می‌شوند.

لذا دستورالعمل دوره‌های آموزشی مذکور به ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان‌های نظام مهندسی و کاردانی ساختمان ابلاغ و مهندسان و کاردان‌ها می‌توانند از طریق مراجع مذکور از جزئیات برگزاری دوره‌های آموزشی مطلع و برای شرکت در دوره‌ها اقدام نمایند.

مجدداً تاکید می‌گردد این دستورالعمل صرفاً مربوط به آزمون مردادماه ۱۴۰۰ بوده و قابل تعمیم به آزمون‌های دارای اعتبار قبل و آزمون‌های آتی نخواهد بود و آن دسته از شرکت‌کنندگان که موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نمی‌باشند می‌بایست در آزمون‌های دوره بعد شرکت نمایند.

آزمون نظام مهندسی :

یکی ازمهمترین وظایف سازمان نطام مهندسی نظارت بر طراحی واجرای صحیح واصولی ساخت سازها براساس مباحث مقررات ملی ساختمان می باشد.
بنابراین بایستی کلیه مراحل ساخت توسط کارشناسان این سازمان تایید شود.

کارشناسان سازمان نظام مهندسی از طریق آزمون نظام مهندسی انتخاب شده و پس از دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسان میتوانند بااین سازمان همکاری داشته باشند.

اعتبار قبولی در تمامی آزمون های نظام مهندسی حداکثر 4 سال می باشد. ضروری است قبول شدگان در آزمون مذكور در مهلت تعیین شده نسبت به اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی خود اقدام نمایند. قبولی آزمون كسانی كه در زمان ثبت نام فاقد شرایط لازم برای دریافت پروانه باشند كان لم یکن تلقی می گردد. آزمون های ورود به حرفه مهندسان در كلیه رشته ها فقط در پایه 3 به صورت تستی و تشریحی برگزار میگردد و ارتقاء پایه طبق آئین نامه اجرائی قانون و دستورالعمل های ابلاغی صورت می گیرد.

پروانه پایه 3 :

برای مثال جهت اخذ پروانه نظارت پایه 3 شما احتیاج به تایید دو عدد مهندس پایه یک دارید و برای اخذ پروانه پایه 3 اجرا شما باید در دوره ای که از طرف سازمان نظام مهندسی برای اخذ این پروانه اجرا می شود، شرکت کنید و مدرک آن را همراه خود داشته باشید، لازم به ذکر است که شرکت در این دوره ملزوم به عضویت شما در سازمان نظام مهندسی می باشد.

اعتبارگواهی دورها :

مدت اعتبار گواهينامه هاي دوره هاي ارتقاء پايه و سمينارهاي آموزشي از “تاريخ برگزاري به مدت 3 سال” بوده و پس از گذشت اين مدت گواهينامه هاي صادره، جهت تمديد و ارتقاء پايه از درجه اعتبار ساقط مي گردد.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon