در مقالات نظام مهندسی

     

برای شرکت در کلاس های ارتقا پایه البرز دانشجویان فارغ التحصیل رشته های ساختمانی در استان البرز شامل رشته های عمران معماری برق مکانیک .نقشه برداری .شهرسازی و ترافیک بعد از گذشتن 3 سال از مدرک تحصیلی و کسب تجربه لازم در رشته خود میتواند برای دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی اقدام نمایندو پس از آن اقدام به ارتقا پایه پروانه نظام مهندسی  خود نمایند.

برای دریافت پروانه اشتغال فارغ التحصیلان میبایست در آزمون ورود به حرفه ی مهندسان شرکت کنند.بعد از شرکت کردن در این آزمون که اخیرا در سال 2 بار در حال برگزاری و کسب نمره قبولی مجاز به دریافت پروانه اشتغال با صلاحیت قبولی در آزمون میشوند و میتوانند در پروژه های ارائه شده در نظام مهندسی استان خود در حوزه صلاحیت درج شده در حوزه خود مشغول به کار شوند .مهندسان عزیز میتواند با شرکت در کلاس های ارتقا پایه البرز و همچنن عزیزان که در آزمون ورود به حرفه موفق به کسب نمره قبولی شده اند در دوره های ورود به حرفه مهندسان شرکت کنند و برای اخذ پروانه اشتغال خود اقدام نمایند.

پایه های درج شده در پروانه اشتغال بیانگر تجربه فعالیت مهندس مذکور میباشد که کمترین آن پایه 3 و بیشترین آن پایه ارشد میباشد که پس از طی شدن مدت زمان لازم برای پایه ارشد دیگر نیازی به شرکت در کلاس برای پایه ارشد نمیباشد.

برای افزایش پایه مهندسان استان البرز میباست بعد از سپری کردن مدت معین بعد از اخذ کمترین اقدام به ارتقا پایه پروانه خود نمایند.

بدین صورت که برای ارتقا پایه از 3 به 2 نیاز به طی کردن 4 سال ازدریافت پایه 3 و برای ارتقا از 2 به 1 نیاز به طی شدن 5 سال از مدت پایه 2 میباشد

برای افزایش پایه مهندسین موظف هستند در دوره های ارتقا پایه معتبر که در استان خود ارائه شده شرکت کنند تا بعد گذراندن دروس ارائه توسط مدیر

اموزش موفق به اخذ مدرک شده و بتوانند پایه خود را ارتقا دهند .اخیرا دوره مبحث 19 برای ارتقا و تمدید صلاحیت نظارت و دوره ی مبانی سلامت یا hse برای تمدید و ارتقا صلاحیت اجرا اجباری میباشد

کلاس های ارتقا پایه در استان البرز توسط دانشگاه پیام نور برگزار میشود .کلاس های در محل دانشگاه با بهترین امکانات در دسترس مهندسین استان البرز و سایر استان های کشور که به صورت مهمان در این کلاس ها شرکت میکنند با مدیریت دکتر مهدی آخوندی در حال برگزاری میباشد.

دوره های نظام مهندسی

دوره های نظام مهندسی در قالب کلاس های اجباری هستند برای ورود به حرفه مهندسین برگذار می شود که مهندسین و داوطلبان می توانند به راحتی از سایت دکتر مهدی آخوندی دوره های مورد نظر خود را ثبتنام کرده و در دوره های موردنظر خود شرکت به عمل بیاورند. این دوره های نظام مهندسی با مشارکت برخی از معتبرترین دانشگاه های که دارای مجوز کمیته آموزش هستند مانند دانشگاه پیام نور کرج برگذار می گردد.

 

مدت زمان لازم جهت ارتقا پایه:

ارتقا پایه 3 به 2 : از تاریخ صدور پروانه اشتغال پایه 3 چهار سال باید گذشته باشد .

ارتقا پایه 2 به 1 :از تاریخ صدور پروانه اشتغال پایه 2 پنج سال باید گذشته باشد .

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon