در مقالات نظام مهندسی

اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی مرداد1400

 

بررسی اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی مرداد1400-آزمون نظام مهندسی معمولا دو بار در سال و زیر نظر وزارت راه و شهرسازی کشور برگزار می گردد. سوالات این آزمون برای تمامی رشته ها به صورت چهار گزینه ای و تستی است که حدنصاب نمره قبولی در آزمون های ورود به حرفه مهندسان و کاردان های فنی ساختمان در تمامی رشته ها 50 درصد بوده و برای آزمون های تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی پایه سه 50 درصد، پایه دو 55 درصد و پایه یک 60 درصد می باشد.

قبولی در آزمون :

آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته ها  به جز صلاحیت معماری طراحی بصورت تست های 4گزینه ای می باشد.معمولا در هر آزمون 60 سوال طرح می شود .

حد نصاب قبولی در این آزمون کسب نمره 50 درصد است. توجه داشته باشید در آزمون نظام مهندسی بعلت عدم محدودیت ظرفیت , رقابتی بین داوطلبان وجود ندارد.

داوطلبان میباست حد نصاب قبولی (50 درصد) را در این آزمون کسب نمایند, همچنین این آزمون نمره منفی هم دارد و درواقع هر 3 سوال غلط یک سوال صحیح را حذف میکند.

پس از قبولی در آزمون :

اگر داوطلبان در آزمون نظام مهندسی نمره قابل قبولی دریافت کرده باشند، می توانند اقدامات لازم را برای دریافت کارت عضویت نظام مهندسی انجام دهند. مهندسان با این کارت می توانند در پروژه های استانی مشارکت داشته باشند.

هر یک از شرکت کنندگان آزمون اخذ پروانه فعالیت حرفه ای مهندسان، معماران تجربی و کاردان های فنی ساختمان در سال 1400 موظف هستند در زمان تعیین شده نتایج نهایی آزمون خود را دریافت کرده و مراحل بعدی دریافت پروانه خود را در مهلت اعلام شده طی کنند.

 

اعتراض به نتایج آزمون :

درحال حاظر مهلت ثبت اعتراض به نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان اتمام یافته و کار بررسی آنها شروع شده است.

در این فرآیند گروه های تخصصی اعتراضات وارده به نتایج آزمون را یا دقت بررسی می کنند و نتیجه ی بررسی ها حداکثر ظرف مدت 1 ماه از طریق اعمال در کارنامه ها به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان :

نتایج بررسی ها حداکثر تا یک ماه آتی به اطلاع شرکت کنندگان می رسد . پیرو برگزاری  آزمون های نظام مهندسی که 13 تا 15 مرداد در سراسر کشور برگزار و نتایج تا در تاریخ 29 آبان 1400 اعلام شد . شرکت کنندگان فرصت یافتند تا چنانچه به نتایج آزمون اعتراضی داشتند اعتراض خود را ثبت و پیگیری نمایند.

نمرات 48 -49 آزمون مردادماه 1400 :

افراد با نمره ۴۸ نیاز به ۲ دوره آموزشی و افراد با نمره ۴۹ نیاز به ۱ دوره آموزشی دارند.
دوره‌های ذکر شده به تریب باید درصورت کسب نمره 49 , 1 دوره و درصورت کسب نمره 48 ,2 دوره ازدوره های ارتقا پایه 3به2 در همان صلاحیت و رشته ای که درآزمون پذیرفته شده ای باشد.

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon