در مقالات نظام مهندسی

تعرفه خدمات مهندسی در سال 1400

  تعرفه خدمات مهندسی در سال 1400-سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفت رشته مهندسی عمران ، معماری ، برق ، مکانیک ، نقشه‌ برداری، شهرسازی و ترافیک به ارائه خدمات مهندسی مرتبط در این حوزه‌ ها می پردازد.

مهندسان پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس و بالاتر از آن می‌توانند با پرداخت حق عضویت سالیانه و ارائه مدارک مورد نیاز در این سازمان عضو شوند. توجه داشته باشید
تمامی کسانی که عضو سازمان نظام مهندسی هستند و یا دارای مهر نظام مهندسی هستند می بایست برای دریافت حق الزحمه خود مبلغ مشخصی را دریافت نمایند.تعرفه نظام مهندسی مهندسی  یا حق الزحمه خدمات مهندسی هر ساله توسط سازمان نظام مهندسی اعلام می گردد که این مبلغ بنا به پایه هر شخص و خدماتی که ارائه داده است متفاوت می باشد .

افزایش 38 درصدی تعرفه خدمات مهندسی از ابتدای سال 1400

افزایش تعرفه خدمات مهندسی و هزینه ساخت و ساز هر متر مربع بنا برای گروه های مختلف ساختمان  در اجرای بند 17-2 شیوه نامه مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری).

تعرفه خدمات مهندسی از ابتدای سال 1400، درپی ابلاغ جدول 38 درصد افزایش می یابد.
مطابق بند 17-5 و بر اساس جدول شماره 11 شیوه نامه مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، حق الزحمه طراحی و نظارت رشته های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی به صورت درصدی از هزینه های مقطوع هر متر مربع زیربنا ارائه شده است.
لازم به ذکر است مطابق بند 17-3 شیوه نامه فوق، در صورتی که هیات مدیره محترم سازمان هر یک از استان ها با توجه به شرایط و کیفیت ساخت و ساز در آن استان پیشنهاد افزایش یا کاهش حداکثر 25 درصد قیمت های تعیین شده را داشته باشد، لازم است موضوع را در هیات 4 نفره استان (در تهران هیات 5 نفره) مطرح نموده تا هیات ذکر شده جهت بررسی آن تشکیل جلسه نماید.

جدول هزینه ساخت و ساز هر متر مربع زیر بنای ساختمان برای سال 1400 (جدول شماره 10) ارسال می گردد:

 

 

 

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon