در مقالات نظام مهندسی

دوره های ارتقاپایه شهرسازی

دوره های ارتقاپایه شهرسازی-شرکت در دوره های آموزشی
شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی برای ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

به شرط قبولی در آن آزمون، حضور در کلاس ها و گذ‌شت زمان کافی می توانند ارتقاء پایه داشته باشند. به نحوی که اگرکسی در سال ۸۷ از دانشگاه در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشد و به طور مرتب در حرفه مهندسی فعالیت داشته باشد.

به شرط قبولی در آزمون ها در سال ۹۰ پایه ۳، در سال ۹۴ پایه ۲ و در سال۹۹ می تواند پروانه اشتغال به کار پایه یک را کسب کند.

ارتقاپایه اولین برگزار کننده ی دوره های مجازی نظام مهندسی ساختمان کل کشور با مدیریت دکتر مهدی آخوندی.

عناوین دوره های مورد نیاز جهت ارتقاپایه از 3به2 و 2به1 رشته ی شهرسازی :

1-آماده سازی اراضی شهری
2-انطباق شهری ساختمان ها

گذراندن حداقل یک دوره از دوره های فوق برای مهندسین پایه 3 شهرسازی , برای ارتقا پایه از 3 به 2 کفایت می کند.

علیرغم برخی از ابهاماتی که تقریباً در همه جای دنیا در مورد ماهیت و محتوای شهرسازی وجود دارد و قطعاً کشور ما نیز در این زمینه مستثنی نیست، بواسطه نقشی که شهرسازی در ایجاد بستر مناسب برای زندگی شهروندان دارد، روز به روز براهمیت و اعتبار آن به عنوان یک رشته و حرفه فعال وموثرافزوده می‌شود. هر چند نمی‌توان با قاطعیت گفت که چنین بستری مستقیماً و براساس یک رابطه جبری بر خصوصیات اجتماعی، فرهنگی، رفتاری و… تأثیر می‌گذارد، لیکن به هر ترتیب می‌تواند نقش موثروتعیین کننده ای در هدایت و شکل‌گیری جامعه ای مطلوب داشته باشد. شکل‌دادن و نظم بخشیدن به جنین بستری به گونه ای که اهداف و ارزشهای مورد نظر را تحقق بخشد دلیل اصلی به‌وجود آمدن رشته شهرسازی است.

برای مهندسین دارای پروانه اشتغال نظام مهندسی پایه 3 و پایه 2 , شرایط ارتقاء پایه نظام مهندسی شامل شرط زمانی و شرط کسب نمره قبولی در آزمون مربوطه وشرکت در دوره ها –کلاس های آموزشی – سمینارها و کنفرانس ها و … می باشد .

طبق ماده ۱۱ قانون نظام مهندسی، مهندسینی که دارای پروانه نظام مهندسی هستند، می توانند با داشتن شرایط نسبت به ارتقا پایه خود از ۳ به ۲ و از ۲ به ۱ مبادرت ورزند. مبناي محاسبه سنوات الزم جهت ارتقاء پايه از پايه ۳ به ۲ ،پس از ۴ سال پس از دریافت پروانه پایه ۳ و از ۲ به يك، پس از ۵ سال  دیگر از زمان دريافت پايه ۲ بوده و در هر صلاحیت بصورت مجزا محاسبه می گردد. (بعنوان مثال اگر داوطلبی پايه ۳ نظارت خود را در سال ۹۸ و پايه ۳ محاسبات را در سال ۸۰ دريافت نموده باشد زمان ارتقاي صلاحیت نظارت وي سال ۸۳ و ارتقاي به پايه ۲ محاسبات در سال ۸۵ خواهد بود.) هیچ مهندسی نمی تواند به یک باره از پایه ۳ به ۱ ارتقا پیدا کند .

شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی  برای ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

تمامی دوره ها و آزمونها به دلیل شرایط کنونی کرونا آنلاین می باشند.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon