در مقالات نظام مهندسی

مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی

مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی-بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی به شما پروانه اشتغال به کار داده می شود که این پروانه مزایای زیادی دارد از جمله مهمترین مزیت آن این است که برای شما یک اعتبار بزرگ محسوب می شود و می توانید دفتر مهندسی خودتان را راه اندازی کنید.

بسیاری از شرکت های حقوقی پروانه های اشتغال به کار و صلاحیت هایی که قبول شده اید را به صورت سالانه خریداری می کنند. و یک مبلغی را بابت آن به شما به صورت سالانه پرداخت می کنند. پیشنهاد می کنیم تحت هیچ عنوانی اینکار را انجام ندهید به دلیل اینکه مسئولیت طراحی، نظارت و … صلاحیت های شما در صورتی که اتفاق بدی رخ دهد به عهده شما خواهد بود.

شرایط عضویت در سازمان نظام مهندسی :

-اقامت دراستان حداقل ۶ ماه قبل از تاریخ تسلیم درخواست عضویت و یا تولد در استان
-داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در یکی از رشته های اصلی مذکور در قانون. شامل مهندسی عمران،معماری،تاسیسات برقی ، تاسیسات مکانیکی ، نقشه برداری ، شهرسازی ، ترافیک و یا رشته های مرتبط با هفت رشته مذکور
-پرداخت ورودی
-پس از اینکه در ازمون نظام مهندسی قبول شدید هر سالانه از طریق سازمان نظام مهندسی سهمیه ای به متقاضی تعلق خواهد گرفت. اگر شما قبولی پایه های بالاتر را داشته باشید، این سهمیه بیشتر خواهد شداهد شد. و باعث ارجاع دادن پروژه های بزرگ به شما می شود.
-عدم عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دیگر

 

کارشناسان سازمان نظام مهندسی از طریق آزمون نظام مهندسی انتخاب شده و پس از دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسان میتوانند بااین سازمان همکاری داشته باشند.

اعتبار قبولی در این آزمون نظام مهندسی تا چه مدت می باشد؟

اعتبار قبولی در همه ی آزمون های نظام مهندسی حداکثر ۴ سال از تاریخ آزمون می باشد. بنابراین قبول شدگان در مهلت تعیین شده اگر شرایط لازم برای دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی را نداشته باشند. می توانند از این فرصت ۴ ساله استفاده کنند و شرایط لازم مثل کارت پایان خدمت یا موارد دیگر (حتی مهندسانی هستند که در صلاحیت اجرا قبول شده اند اما با توجه به قوانین نظام مهندسی باید برای دریافت صلاحیت اجرا ابتدا در یکی از صلاحیت های نظارت و یا طراحی قبول شوند که پروانه اجرا هم به آنها داده شود) را فراهم کنند.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

wpChatIcon